Un antreprenor vrea o retea de 100 de magazine alimentare de proximitate

In 2009 vindea un business de 33 mil. euro gigantului Vodafone. Trei ani mai tarziu intra intr-un domeniu total diferit: retailul alimentar de proximitate

Planurile sale nu se opresc la sapte magazine, cat numara in prezent reteaua Pronto, Gabriel Sandu declarand ferm ca in urmatorii 5 ani vrea sa ajunga la pragul de 100 de magazine.

Originar din Radauti, Gabriel Sandu are la 39 de ani o vasta experienta in sectorul telecom, fiind fondatorul retelei GSM Proton, o afacere de 33 milioane de euro pe care a vandut-o companiei Vodafone in anul 2009.

"Sunt momente cand anumite business-uri se inchid sau se deschid. Am intrat in 1997 in domeniul telecomului pentru ca atunci s-au deschis usile si am avut norocul sa fiu acolo. In 2009 cand am iesit din business-ul Proton am considerat retailul ca un pas firesc din simplul motiv ca in Romania in momentul respectiv nu existau lanturi de magazine de proximitate", povesteste antreprenorul.

In 2009 s-a intors din Taiwan, unde a vazut pentru prima oara modelul retailului de proximitate. Ulterior, a aflat ca este tara cu cel mai dezvoltat retail de proximitate din lume - cea mai mare densitate, cel mai mare numar de magazine.

"Am fost socat de faptul ca pe trei laturi ale unei cladiri erau trei magazine de proximitate, toate aglomerate, gaseai tot timpul produse proaspete. Nu mai era nevoie de hipermarketuri care ne consuma timp si bani. Doua luni cat am stat in China m-am aprovizionat doar din magazinele de proximitate. Toate nevoile ti le poti rezolva intr-un magazin de 50 mp daca este organizat cum trebuie. Modelul de magazin de acolo este axat pe mancarea calda. Aveau chiar si oua fierte, cel putin doua erau tot timpul la vanzare", explica Gabriel Sandu.

Cititi integral interviul acordat de Gabriel Sandu portalului Wall-Street

20-01-2014