De ce anunț confidențial la vânzarea firmei?

De ce anunț confidențial la vânzarea firmei?

Vânzarea unei companii serioase nu se întâmplă de pe o zi pe alta. Procesul de vânzare poate dura multe luni sau chiar ani (depinde domeniu de activitate si mărimea firmei). 

Anunțul de vânzare a unei afaceri în funcțiune implică dezvăluirea unor informații care pot afecta derularea afacerii dumneavoastră până la vânzare

Publicare directă a bradului/numele firmei (cu datele de contact aferente CUI/website adresă exactă) nu este indicată dacă nu sunteți o companie mare auditată independent; cotată la bursă și nu aveți un management al firmei care funcționează independent de proprietar!  

 Promovarea brandului / firmei a fost probabil unul din cele mai importante aspecte ale activității dumneavoastră. Daca doriți să vindeți si nu doriti sa ajungeti în situatia de a vinde la un pret subapreciat sau în disperare (uneori); dacă nu doriți să mergeti după "teoria": "Eu am creat si ridicat brandul și (incoștient) tot eu îl voi distruge" ar fi bine sa țineți cont  urmatoarele aspecte.

 

Ce implicații are publicarea la vânzare a brandului/firmei dumneavostră?

 

- Clienții firmei -  Clienții caută informații despre firme pe internet (Google) înainte de a comanda rezervări pe siteurile de specialitate; la comanda unei livrari de mâncare sau la cautarea unui furnizor nou de produse sau servicii pentru firma. Clienții găsesc pe internet anunțul de vânzare al brandului și de obicei renunță la a face o comandă. (EX: Unii proprietari de pensiuni s-au plâns că le-au fost anulate contracte pentru team buildinguri datorită faptului că au publicat peste tot numele firmei de vânzare dar asta se poate întâmpla și la rezervări de cazare punctuale și dumneavoastră nu aflati direct de la ei;  Restaurantele care au contracte cu platformele de livrari).  Potentialii cumpărători ar putea considera că firma nu mai funcționeză corespunzător și patronul nu se mai implică suficient în asigurarea serviciilor si produselor; că ar putea oferi produse și servicii sub calitatea de până atunci. De cele mai multe ori acest lucru atrage o scădere a încasărilor.

Furnizorii - mai ales dacă se lucreaza cu CEC-uri si Bilete le Ordin sau doar cu termen de plată; întrucât un nou patron ar putea avea un comportament de achitare a facturilor diferit. Furnizorii ar putea să nu mai lucreze cu dvs. decât cu bani cash si fără termene de plată!.

Angajații proprii - care ar putea să-și caute un alt loc de muncă având aflând despre o potențială vulnerabilitate - incertitudine privind viitorul afacerii unde lucrează; viitorul patron; Găsirea unor noi angajați poate fi o misiune foarte complicată.

- Potențialii cumpărători ai afacerii. Mulți potențiali cumpărători nu vor sa mai cumpere o afacere care a fost promovată agresiv la vanzare cu brand/locatie pentru că acest lucru a atras deja o imagine negativă pentru clienții firmei si o scadere a vânzărilor.  Anuntul cu numele firmei /bradului va apărea pe internet multe luni / ani de acum încolo - chiar și după vânzare. Noul proprietar ar trebui să investească masiv în schimbarea percepției publice și ar fi o campanie de durată... Cumpărătorul va cumpăra firma asa cum este ea la momentul tranzactiei... cu imaginea negativă a firmei ca urmare a publicității anunțului de vânzare. Multi potențiali cumpărători cunosc aceste aspecte și nu doresc să meargă mai departe și nici măcar să vă contacteze chiar dacă aveți o firmă serioasă!

Unii potentiali cumpărători v-ar putea hărțui pe timpul negocierilor, ați putea sa fiți șicanat prin comportamentul acestora până la momentul vânzării efective a afacerii dumneavoastră - care poate dura unul sau mai mulți ani. Cum ar putea să vă afecteze?

- să vă contacteze angajații să-i preia cumpărătorul potențial al afacerii;

- să vă contacteze furnizorii astfel încât facilitățile pe care le aveați în relația cu ei să fie afectată;

- poate încerca preluarea potențialilor clienți importanți ai firmei dvs.

Ca urmare a acestor actiuni, afacerea scoasă la vănzare de cele mai multe ori este afectată: ați putea rămâne fără angajați importanți, încep să scadă vânzările și ați putea ajunge să cedați afacerea la un preț mult mai mic. 

PiataAfacerilor.ro vă oferă posibilitatea de a publica un anunț confidențial însă dacă comandați un anunt promovat aveți libertatea de a publica orice doriți. Ar fi bine însă să o faceți în cunoștință de cauză!

 

Cu se adaugă un anunt confidențial?

1. Numele marcii, a magazinului propriu sau a magazinului online în general nu este indicat să-l dezvăluiți în anunțului dvs. din motivele mai sus pomenite. Cel puțin nu într-o primă fază si către toată lumea!

2. Locatia - este important să nu oferiți adresa exactă, în unele cazuri nici macar orasul sau județul - dacă aveți o afacere de anvergură natională sau sunteți într-un domeniu de nișă și puteți fi ușor de recunoscut.

3. Date de contact - Ati putea sa fiti recunoscuti de concurenti, parteneri, anagajati dupa numarul de telefon sau adresa. Ați putea să fiți deranjati de oameni care nu au nicio treabă cu domeniul sau de așa-zis brokeri mai mult sau mai puțini onorabili. De asemnea ati putea sa fiti deranjati in timpul unor sedinte cu angajatii sau cu parteneri de afaceri; sau noaptea - la ore la care nu ar trebui să vă deranjeze cineva. 

Pentru mai multe detalii și opțiuni privind anunțurile confidențiale vă rugăm să ne contactați