Tymbark cumpără Rio Bucovina
Producătorul de băuturi răcoritoare necarbonatate Tymbark va prelua Rio Bucovina, după ce Consiliul Concurenței a anunțat, marți - 29-03-2015, că a autorizat această fuziune.
"Consiliul Concurenței a autorizat concentrarea economică prin care Tymbark - MWS Sp. Z o.o. Sp. K. preia Rio Bucovina SRL (...) Autoritatea de concurență a evaluat operațiunea de concentrare economică din punct de vedere al compatibilității acesteia cu un mediu concurențial normal, in conformitate cu Regulamentul privind concentrările economice. Ca urmare a analizei, Consiliul Concurenței a constatat că această operațiune nu ridică obstacole semnificative in calea concurenței efective pe piața romanească sau pe o parte substanțială a acesteia, in special prin crearea sau consolidarea unei poziții dominante", se notează intr-un comunicat al instituției.
In luna august a anului trecut, grupul polonez Maspex Wadowice anunța că are in plan achiziționarea companiei Rio Bucovina, iar in acest sens a parafat un contract condițional, intrarea in vigoare a acestui document depinzand de obținerea aprobării Consiliului Concurenței din Romania, precum și de efectuarea cu succes a acțiunii de due diligence.
Tranzacția include, printre altele, achiziționarea celor trei facilități de producție ale societății Rio Bucovina, localizate in Vatra Dornei, Timișoara și Giurgiu, dar și a brandului Bucovina.
Grupul Maspex este un cunoscut producător de produse instant, de sucuri, nectaruri și băuturi răcoritoare, de paste făinoase, biscuiți sărați (crackers) și covrigei (brezels). Grupul a intrat pe piața romanească in anul 1996 și, in prezent, este unul dintre cei mai mari investitori polonezi in Romania. Printre cele mai importante branduri deținute de Maspex in Romania sunt: Tedi, Tymbark, La Festa, Ekland, Coffeeta și Salatini.
Achiziția va reprezenta cea de-a 18-a preluare a Grupului Maspex Wadowice și cea de-a treia pe piața romanească. In anul 2007, Tymbark Maspex Romania, parte a Grupului Maspex Wadowice, a achiziționat brandul Arnos, iar in anul 2013 brandurile Salatini și Capollini, cele mai vechi mărci comerciale de pe segmentul biscuiți sărați și covrigei.
Rio Bucovina deținea, anul trecut, o cotă de aproape 10% din piața romanească a apelor imbuteliate, conform datelor AC Nielsen, aferente perioadei aprilie - mai 2015.
Sursa: AGERPRES
05-04-2016