Trei antreprenori romani au vandut Compania uberVU catre o companie canadiana pentru 15-20 milioane de USD
Compania uberVU, infiinţată in 2008 de trei romani şi activă in monitorizarea informaţiilor apărute despre companii pe reţelele sociale, a fost preluată de compania canadiană HootSuite, pentru 15-20 de milioane de dolari, potrivit portalului TechCrunch.

"UberVU reprezintă următoarea generaţie de soluţii de analiză şi aduce totodată o echipă de clasă mondială. Achiziţia pune la un loc cele mai bune soluţii de analiză ale uberVU cu soluţiile HootSuite de implicare socială şi ne aduce mai aproape de viziunea noastră pentru o platformă simplă, accesibilă şi sigură pentru un peisaj al reţelelor sociale care se schimbă rapid", a declarat directorul general al HootSuite, Ryan Holmes, intr-un comunicat al companiei.
Printre clienţii uberVU se numără peste 200 de companii precum 3M, NBC, Heinz, Fujitsu, SC Johnson, Getty Images, indiegogo şi L'Occitane.
Compania nu a furnizat detalii privind termenii tranzacţiei, insă aceasta s-a situat la 15-20 de milioane de dolari potrivit informaţiilor obţinute de TechCrunch.
HootSuite este unul dintre cei mai mari furnizori la nivel global de instrumente prin care companiile işi pot administra prezenţa pe reţelele sociale precum Twitter, Facebook, Foursquare şi Instagram.
Preluarea uberVU este prima achiziţie după ce HootSuite a atras anul trecut fonduri de 165 milioane de dolari, notează TechCrunch.
UberVU a fost infiinţată in 2008 la Bucureşti de trei romani, Dan Ciotu, Vladimir Oane şi Dragoş Ilinca, dar a fost mutată in scurt timp la Londra, aceasta fiind una dintre condiţiile pentru a primi finanţare. In prezent, compania are sediul la Boston, SUA, dar are angajaţi şi in Romania.
Cei trei lucrează şi in prezent la firma infiinţată in 2008. Ciotu este directorul operaţional, Oane ocupă postul de director de produs, iar Ilinca conduce operaţiunile de marketing ale companiei.
Vladimir Oane dupa ce a vandut UberVu: Toata echipa ramane pe pozitii, Romania va deveni centru de dezvoltare major
Achizitia UberVu de catre HootSuite, reprezinta un semnal pozitiv pentru dezvoltarea antreprenoriala in Romania si, mai mult, HootSuite va continua sa investeasca in echipe de dezvoltare in tara.
"Romania se va dezvolta la nivelul dezvoltarii software, prin interventia HootSuite", spune Vladimir Oane, aflat intr-una din multele sedinte post tranzactie. El a confirmat ca toti angajatii companiei, inclusiv cofondatorii, vor "ramane pe pozitii" in continuare.
"Nu m-am gandit daca vreau sa lansez un nou proiect. Deocamdata sunt concentrat pe UberVu", spune el.
Compania fondata in Romania si cu operatiuni la nivel global, avand clienti majori in SUA, are in prezent 50 de angajati, 30 dintre ei fiind in tara. Numarul acestora ar putea creste ca urmare a achizitiei. Oane nu a oferit informatii despre valoarea tranzactiei sau despre structura actionariatului in momentul achizitiei.
UbeVu discuta de mai multi ani cu oficiali ai HootSuite, fiind produse complementare si cu multi clienti comuni. "A fost o miscare buna pentru ambele companii, benefica pentru clienti".
Vladimir Oane il cunoaste pe CEO-ul HootSuite, Ryan Holmes, de mai multi ani. "Despre o posibila tranzactie am inceput sa discutam insa de 6-7 luni. Lucrurile s-au miscat repede, dupa cum se vede".
Prin aceasta tranzactie, Vladimir Oane devine unul dintre cei mai tineri si de succes antreprenori din online-ul romanesc. Proiectul lui Oane, Dan Ciotu si Dragos Ilinca a fost fondat in 2007 si a fost gandit inca de la inceput ca unul international - lucru foarte indraznet pentru acea perioada.
25-01-2014