Plafar S.A. este de vanzare
După ce a ieșit, recent, din procedura de reorganizare, SN Plafar SA, una dintre cele mai cunoscute mărci românești, se pregătește de vânzare

”Plafar este un exemplu de succes de reorganizare, o societate care, cât a fost administrată de stat, s-a umplut de găuri și de pierderi. Administrată profesionist, în cadrul reorganizării judiciare, a fost adusă pe profit, curățată de tot felul de active toxice și restituită statului în stare bună, profitabilă. Ca să nu o stricăm din nou, o să o vindem”, spune Remus Vulpescu, şeful Oficiului Participaţiilor Statului şi Privatizării în Industrie (OPSPI).
La 27 iunie, Tribunalul București a dispus închiderea procedurii insolvenței față de debitoarea SN PLAFAR SA, respectiv reinserția societății în circuitul comercial. Totodată, prin sentința menționată, administratorul judiciar Assistance Insolv a fost descărcat de gestiune, datorii și responsabilități cu privire la procedura.
„Planul de reorganizare al SN Plafar SA reprezintă o premieră în România în sensul că este primul plan în mai bine de 17 ani de când există Legea Insolvenței, prin care s-a reușit plata integrală a tuturor creanțelor la valoarea nominală”, spunea Nicoleta Munteanu, reprezentantul administratorului judiciar.
Mai mult, pe lângă performanța de a achita toate creanțele, planul de reorganizare a făcut posibil asumarea unor investiții de peste 5 milioane de lei pentru reabilitarea spațiilor de producție și modernizarea proceselor și capacităților de producție, rebranding-ul întregului portofoliu de produse și listarea în toate rețelele naționale de distribuție. În această perioadă, s-au lansat peste 50 de produse noi.
În perioada în care societatea a fost supusă planului de reorganizare, cifra de afaceri a crescut de la 3,4 milioane de lei în 2009, la 6,1 milioane de lei în 2010 și de 7,3 milioane de lei în 2011. Mai mult decât atât, dupa 16 ani consecutivi de pierdere, anul 2011 este primul an în care SN PLAFAR SA încheie exercițiul financiar pe profit.
Este un exemplu elocvent al ineficientei managementului "politic". O administrare "apolitica" timp de doi ani a unei societati de stat a reusit dublarea cifrei de afaceri si obtinerea unui profit dupa 6 ani de pierderi fără cunostințe "savante" de management.
Sursa: Capital.ro