Ofensiva Lidl: şantiere proprii în zeci de oraşe în paralel cu transformarea magazinelor Plus

Retailerul german Lidl, care a pornit cea mai pu­ter­nică ofensivă din comerţul local în ultimii ani, şi-a trecut pe lista de priorităţi pentru deschiderea de ma­gazine toate ora­şele cu peste 30.000 de locuitori, adică aproa­pe 80 de localităţi care cores­pund acestui cri­teriu.

"Interesul nostru se îndreaptă în general către locaţii aflate în oraşe cu peste 30.000 de lo­cuitori", a fost unul dintre puţinele răs­pun­suri pe care ZF le-a primit de la re­pre­zen­tanţii companiei germane, care au mai con­fir­mat doar că primele magazine cu bran­dul Lidl se vor des­chide în acest an, fără a preciza calendarul inau­gu­ră­rilor sau nu­mă­rul de magazine care urmează să fie des­chi­se.

Pe de altă parte, site-urile şi reprezen­tanţii mai multor primării din ţară au confirmat pentru ZF că au fost oferite autorizaţii de con­strucţii pentru magazine Lidl, iar şan­tierele grupului german sunt situate în multe cazuri foarte aproape de alţi competitori.

Germanii au cumpărat toate terenurile pe care au construit sau urmează să con­struiască magazinele. "Nu se pot construi pe un teren închiriat decât clădiri cu caracter pro­vizoriu", spun reprezentanţii departa­men­tului de urbanism ai Primăriei din Su­ceava, unde Lidl construieşte o unitate, în apropiere de localitatea Şcheia.

Pentru deschiderea de noi magazine Lidl s-a orientat atât către oraşe mari, cu peste 100.000 de locuitori, precum Timişoara, Plo­ieşti, Galaţi şi Baia Mare, cât şi către lo­ca­li­tăţi mai mici, cu circa 30.000 -50.000 de lo­cuitori, pre­cum Mangalia, Oneşti, Rădăuţi sau Za­lău.

Continuare: www.zf.ro