Nike vinde Umbro
Gigantul american Nike a decis sa vanda marca de echipament de fotbal Umbro, foarte populară în Anglia, dupa patru ani de la preluare.

Umbro a fost vândută la mai puţin de jumătate din preţul de achiziţie, ceea ce însemna că Nike marchează o pierdere serioasă.
In cei patru ani, Umbro şi-a făcut datoria faţă de grupul mamă, nu financiar ci ca imagine în fotbal, un domeniu în care Nike dorea să se impună.
Nike caută de aproape jumătate de an un cumpărător pentru marcile Umbro şi Cole Haan.
Umbro va fi preluat de un fond de investiţii, Iconix Brand Group si va plăti 225 de milioane de dolari. Iconix Brand Group este un grup american care are a strâns mai multe branduri, cunoscute mai mult peste ocean, cum ar fi Bongo, Ed Hardy sau Zoo York.
În urmă cu patru ani Nike a plătit 585 de milioane de dolari pentru a prelua marca britanică.
Achiziţia unui producător cu tradiţie în echipamentul pentru fotbal era semnalul seriozităţii cu care Nike trata acest sport care la acea vreme încă era dominat de Adidas. Până atunci prezenţa Nike pe terenul de fotbal fusese privită cumva cu scepticism. Era un nume mare în alte sporturi, nu în fotbal.
In ultima vreme vanzarile realizate de marca Umbro au scazut cu 20% in timp ce marca Nike a reusit sa-şi consolideze propria linie pentru fotbal şi a ajuns să depăşească ca vizibilitate marca ce era sinonimă cu acest sport, Adidas.
Sursa: Digi24