Mega Image a ajuns in pozitie de monopol in anumite zone din Bucuresti mai ales dupa fuziunea cu magazinele Angst
"Avand in vedere estimări interne, in baza suprafaţei de vanzare, populaţiei şi consumului estimat in fiecare zonă relevantă, cota de piaţă dobandită de Mega Image, in urma fuziunii, in 4 zone locale, şi anume: Amzei, Ceasornicului, Obor şi Lacul Tei, ajunge la peste 40%, ceea ce ar indica o posibilă poziţie dominantă. In acest moment sunt zone in care exercită un cvasi-monopol minizonal prin comerţul de proximitate practicat. Concentrarea va creşte şi mai mult densitatea magazinelor din lanţul Mega Image, cota lor de piaţă in zona de atracţie comercială şi impactul asupra concurenţei", susţin retailerii cărora Consiliul Concurenţei le-a solicitat punctul de vedere cu privire la tranzacţia dintre Mega Image şi Angst.
Consiliul Concurenţei a primit observaţii din partea Auchan (inclusiv Real Hypermarket), Carrefour (inclusiv Artima), Profi, Billa, Lidl Discount, Cora, Penny Market şi Cristim cu privire la posibilele efecte ale operaţiunii de concentrare economică.
Aceştia mai arată că, prin creşterea numărului de magazine dintr-o zonă de proximitate sub un singur brand, şi anume Mega Image, concurenţa şi posibilitatea consumatorilor de a alege in zona respectivă se reduce semnificativ din perspectiva sortimentelor de produse, preţurilor şi promoţiilor şi, in general din perspectiva serviciilor diferenţiate pentru clienţi.
"Ar trebui reevaluată definirea pieţei relevante, in special in Bucureşti şi Ilfov, in sensul diferenţierii intre diversele tipuri de comerţ (modern vs. tradiţional) şi intre diversele forme de prezentare ale comerţului modern (supermarket, hypermarket, discounter). Poziţia obţinută de Mega Image ar produce distorsionări ale mediului concurenţial, atat pe piaţa totală a FMCG, cat, mai ales, pe piaţa supermarketurilor", susţin retailerii.
In august anul trecut, grupul belgian Mega Image a anunţat că a ajuns la un acord pentru a prelua 20 din cele 22 de magazine operate de Angst, după ce această companie s-a retas dintr-o colaborare cu Carrefour. Tranzacţia a presupus preluarea spaţiilor comerciale (incluzand echipamente, stocuri, salariaţi, clientelă, vadul comercial).
Ulterior, in noiembrie, Consiliul Concurenţei a aprobat preluarea a doar 19 magazine Angst de către Mega Image. Consiliul Concurenţei a constatat că preluarea celor 20 de magazine poate conduce la consolidarea poziţiei puternice a Mega Image din zonele centrale ale Bucureştiului. Astfel, zonele pentru care instituţia şi-a exprimat ingrijorările de ordin concurenţial, respectiv reducerea posibilităţilor de alegere ale consumatorilor, sunt Amzei, Academiei şi Perla.
"Referitor la cele 3 pieţe relevante Amzei, Academiei şi Perla, părţile implicate au convenit să renunţe la achiziţionarea magazinului Angst Perla şi, respectiv, să işi asume angajamente structurale, constand in cesionarea activităţii comerciale aferente magazinului Angst Amzei sau activităţii comerciale aferente unui alt magazin din interiorul pieţei geografice relevante aferentă magazinului Angst Amzei, aparţinand unuia sau mai multora din magazinele Mega Image, precum şi cesionarea activităţii comerciale aferente Magazinului Angst Academiei sau activităţii comerciale aferente unui alt magazin din interiorul pieţei geografice relevante aferentă magazinului Angst Academiei, aparţinand unuia sau mai multora din magazinele Mega Image", se arată in decizia Consiliului Concurenţei de aprobare a tranzacţiei.
Pană in decembrie, Mega Image a redeschis, sub propriile branduri, 18 magazine Angst, al 19-lea fiind integrat ca o extensie in supermarketul Mega Image Lacul Tei. Mega Image estima venituri anuale de 21 milioane de euro pentru cele 20 de magazine, care au fiecare suprafeţe totale intre 90 şi 750 metri pătraţi.
Fondat in 1995, Mega Image este cel mai mare lanţ de supermarketuri din Romania cu o reţea care cuprinde in prezent 411 magazine (dintre care circa 300 in Bucureşti), sub mărcile Mega Image (200), Shop&Go (209), AB COOL FOOD (1), Mega Drive (1).
Sursa: Mediafax
03-Mar-2015
Cititi si:
Mega Image preia 20 de magazine Angst
Mega Image ar putea prelua magazinele Angst dupa renuntarea la franciza Carrefour
Carrefour si Angst au deschis in Bucuresti trei magazine in franciza