Kingfisher a putea cumpara si cele trei magazine Mr Bricolage din Romania
Retailerul britanic de bricolaj Kingfisher, care a preluat anul trecut magazinele Bricostore din Romania, a făcut o ofertă de 275 milioane euro pentru compania franceză Mr Bricolage, cu trei magazine pe piaţa romanească, anticipand incheierea tranzacţiei pană la finele anului financiar 2014-2015.
Kingfisher, cel mai mare retailer de bricolaj din Europa, poartă negocieri exclusive cu principalii acţionari ai Mr Bricolage, vizand preluarea participaţiei de 41,9% deţinută de ANPF şi pachetului de 26,2% al familiei Tabur, la un preţ de 15 euro pe acţiune, potrivit unui comunicat publicat joi de grupul britanic.
Ulterior, Kingifhser va lansa o ofertă către acţionarii minoritari la acelaşi preţ.
Astfel, valoarea tranzacţiei, inclusiv datoriile Mr Bricolage la 31 decembrie, ar fi de 275 milioane euro, se spune in comunicat.
In urma preluării, reţeaua de francizori şi afiliaţi ai Mr Bricolage ar fi menţinută, iar membrii acesteia ar primi oferte in condiţii imbunătăţite.
Finalizarea tranzacţiei va trebui aprobată de autorităţile pentru concurenţă şi va avea loc spre sfarşitul anului financiar 2014-2015, notează compania britanică.
Kingfisher este deja prezent pe piaţa franceză prin Castorama şi Brico Depot.
Kingfisher precizează că a incheiat miercuri cu principalii acţionari, ANPF şi familia Tabur, un memorandum angajant de inţelegere care prevede negocierea in exclusivitate cu grupul britanic. In următoarea perioadă, Mr Bricolage, Castorama şi Brico Depot vor lua legătura cu francizorii şi afiliaţii pentru transmiterea ofertelor cu condiţii comerciale imbunătăţite, precum şi cu consiliile care reprezintă angajaţii. In funcţie de rezultatul acestui proces, va fi semnat acordul final de preluare.
"Această tranzacţie ar adăuga o a treia afacere solidă, complementară, celor două branduri de succes deţinute de Kingfisher in Franţa. Menţinerea echipei excelente de management a Mr Bricolage in cadrul Kingfisher, preluarea unei operaţiuni internaţionale de franciză recunoscută şi de succes şi expunerea grupului la noi teritorii reprezintă o oportunitate atractivă de creştere", a declarat in comunicat Ian Cheshire, directorul general al Kingfisher.
Mr Bricolage deţine trei magazine in Romania, la Bucureşti, Piteşti şi Iaşi, potrivit site-ului companiei.
Grupul britanic a anunţat in luna aprilie a anului trecut că a preluat de la compania franceză de retail Group Bresson, deţinută de familia Bresson, cele 15 magazine Bricostore din Romania, cu vanzări de 131 milioane de euro in 2012, şi ia in calcul posibilitatea creşterii afacerii pe termen lung la circa 50 de magazine.
Potrivit datelor publicate ulterior in raportările grupului, Kingfisher a plătit aproximativ 75 milioane euro pentru magazinele Bricostore din Romania. Magazinele Bricostore vor fi transformate in formatul Brico Depot.
Kingfisher este cel mai mare retailer european de produse pentru amenajarea locuinţelor şi al treilea la nivel mondial, potrivit datelor proprii, şi numără peste 1.080 de magazine in 9 ţări din Europa şi in China. Principalele sale branduri sunt B&Q, Castorama, Brico Depot şi Screwfix.
Alţi retaileri de DiY activi pe piaţa romanească sunt Ambient, bauMax, Dedeman, Hornbach, Leroy Merlin, Mr. Bricolage, OBI sau Praktiker.
Potrivit informaţiilor apărute in ultima perioadă, retailerii de bricolaj Obi (Germania) şi bauMax (Austria) se pregătesc să se retragă de pe piaţa romanească. Anul trecut, reprezentanţii Kingfisher sugerau că grupul britanic ar putea fi interesat de preluarea unor magazine bauMax din Romania şi Turcia.
In luna februarie, grupul german Praktiker a anunţat vanzarea operaţiunilor din Romania, unde deţinea 27 de magazine, către firma Search Chemicals, deţinută de omul de afaceri turc Omer Susli.
05-04-2014