Iulian Dascălu a vandut 50% din compania ce detine cele patru Iulius Mall pentru o suma de peste 100 milioane Euro
Cele patru malluri sunt evaluate, potrivit unor estimări din piaţă, la 300 de milioane de euro. Compania a făcut până acum investiţii în malluri şi clădiri de birouri de 620 mil. euro, cu finanţare bancară de sute de milioane de euro.
Omul de afaceri Iulian Dascălu a vândut jumătate din pachetul care cuprinde cele patru malluri Iulius pe care le deţine pe piaţa locală, în oraşele Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca şi Suceava, către fondul olandez de investiţii Atterbury Europe. La o valoare de piaţă totală a celor patru malluri de 300 mil. euro, tranzacţia este estimată la peste 100 mil. euro.
Conform unor informaţii anterioare, grupul Iulius, prin care este coordonată afacerea, a investit până în prezent peste 620 mil.euro pe piaţa locală în mall-uri şi clădiri de birouri, din care aproape jumătate a fost finanţat de la bănci precum BCR sau Unicredit.
Tranzacţia de tip joint venture include şi cele două clădiri de birouri de la Iulius Mall Cluj, precum şi UBC 2, prima clădire finalizată din ansamblul multifuncţional Openville, pe care Iulius îl construieşte în Timişoara, împreună cu viitoarele clădiri office pe care le va include acest complex, potrivit acţionarului Iulian Dascălu.
„Operarea proprietăţilor se va realiza în comun de către ambii parteneri. Atterbury nu va avea un reprezentant permanent în România, însă membri ai echipei vor fi prezenţi în mod constant pe teritoriul României. Această asociere marchează o evoluţie firească, fiind un pas necesar. Obiectivele noastre rămân aceleaşi: finalizarea dezvoltării ansamblului Openville Timişoara şi extinderea reţelei Iulius Mall în regiune, la nivel internaţional“, a spus Iulian Dascălu pentru ZF.
Cele patru malluri au generat anul trecut venituri din chirii de 223,7 mil. lei (circa 50 mil. euro) şi un profit cumulat de 145,6 mil. lei (32,4 mil. euro), conform calculelor pe baza datelor publicate de Ministerul de Finanţe. Businessul a fost astfel în creştere faţă de 2015 cu circa 12%.
Cel mai performant ca venituri din chirii este mallul din Timişoara, care a înregistrat venituri de 96,1 milioane de lei, fiind urmat de Cluj-Napoca, Suceava şi Iaşi. Printre chiriaşii care se găsesc în mallurile Iulius, se numără branduri precum Adidas, Deichmann, H&M, Orsay, Sephora şi World Class.
Investiţia în cele patru centre comerciale, care cumulează o suprafaţă de aproape 200.000 de metri pătraţi, a fost de aproximativ 260 de mil. euro. Piaţa locală de imobiliare este dominată de mai mulţi jucători străini, în top regăsindu-se compania sud-afri¬cană de real estate NEPI, alături de fondul de investiţii Global¬worth, condus de Ioannis Papalekas, şi de austriecii de la Immofinanz. Intrarea fondului Atterbury Europe pe piaţa locală arată încă o dată interesul investitorilor străini pentru segmentul imobiliar din România.
Sursa: ZF.ro
28-08-2017