Fuziune gigant pentru 30% din piata beri: SABMiller a acceptat oferta de preluare din partea AB InBev

Board-ul SABMiller a acceptat in principiu principalii termeni ai ofertei de preluare din partea Anheuser-Busch InBev (AB InBev), care evaluează compania la 68 de miliarde lire sterline (104,5 miliarde dolari), creand condiţiile pentru fuziunea celor mai mari producători de bere din lume.

După mai multe săptămani de oscilări, board-ul SAB Miller a acceptat să recomande in unanimitate acţionarilor propunerea prin care AB InBev va plăti 44 de lire pentru fiecare acţiune a producătorului de bere cu sediul central la Londra, relatează MarketWatch.

Preţul este cu 44% mai mare faţă de cotaţia inregistrată de titlurile SAB Miller pe 14 septembrie, inainte de apariţia informaţiilor despre posibila tranzacţie.

Pentru 41% din acţiunile SAB Miller, AB InBev, cel mai mare producător de bere din lume, oferă o alternativă parţial in acţiuni, respectiv o combinaţie de acţiuni şi numerar care se transpune intr-un preţ mai mic, de 39,03 lire pe unitate.

SABMiller a cerut comisiei britanice de preluări să prelungească pană pe 28 octombrie termenul pană la care AB InBev este obligată prin lege să facă o ofertă fermă sau să se retragă. Termenul expira miercuri.

Dacă AB InBev nu va obţine acordul autorităţilor de reglementare pentru finalizarea acordului, sau acţionarii nu vor aproba tranzacţia, grupul va plăti SAB Miller un comision pentru anularea inţelegerii in valoare de 3 miliarde de dolari.

AB InBev a precizat că va plăti componenta in numerar a tranzacţiei din resursele interne şi prin emiterea de obligaţiuni.

Propunerea revizuită este a cincea făcută de AB InBev pentru SABMiller in ultimele săptămani şi vine după ce producătorul belgian de bere a anunţat luni că este pregătit să ofere acţionarilor SABMiller 43,5 lire pe acţiune in numerar şi o alternativă parţial in acţiuni de 38,88 lire, din care rezulta un preţ combinat de 67,4 miliarde de lire.

SABMiller a respins primele trei oferte, afirmand că subevaluează semnificativ compania.

Cei mai mari doi acţionari ai SABMiller, Altria Group şi familia Santo Domingo, care deţin cumulat o participaţie de 41% la grup, au avut iniţial poziţii diferite.

Altria a anunţat săptămana trecută să acceptă oferta AB InBev, dar familia Santo Domingo a susţinut decizia board-ului de a respinge propunerea.

Fuziunea ar alătura branduri precum Budweiser, Corona şi Stella Artois cu Pilsner Urquell, Grolsch şi Peroni, iar grupul nou format ar deţine o prezenţă majoră in SUA, China, Europa, Africa şi America Latină. Impreună, AB InBev şi SABMiller comercializează peste 30% din volumul de bere la nivel global.

In urma fuziunii, grupul ar deţine o cotă de piaţă de 29%, după vanzări probabile de active pentru obţinerea acordului autorităţilor de reglementare, ceea ce i-ar conferi un avans de 20 de puncte procentuale faţă de următorul clasat, grupul Heineken.

Producătorii de bere se confruntă cu cele mai mari provocări din ultima jumătate de secol, pe fondul reorientării consumatorilor de la berea de nivel mediu la cea premium, la berea tradiţională sau la produse ieftine, se arată intr-un raport publicat in iunie de analiştii companiei McKinsey & Co.

Industria berii s-a folosit de procesul de consolidare pentru a opri declinul unor pieţe mature, cum sunt cele din Europa şi Statele Unite, unde cumpărătorii sunt atraşi de băuturile produse tradiţional sau pur şi simplu beau mai puţin.

AB InBev s-a format printr-o serie de achiziţii care au reunit 16 branduri, de la Stella Artois şi pană la Budweiser.

Veniturile AB InBev au crescut de peste cinci ori in ultimii 10 ani, prin intermediul unor achiziţii in valoare de aproape 100 de miliarde de dolari. Analiştii anticipează că avansul veniturilor va incetini in următorii cinci ani. Cele două companii au fost văzute de analişti drept finalul procesului de consolidare din industria berii, intrucat nu sunt controlate de fundaţii de familie, cum este cazul Heineken, din Olanda, şi Carlsberg, din Danemarca, iar operaţiunile lor se suprapun geografic intr-o măsură limitată.

Preluarea SABMiller ar conferi AB InBev acces la venituri de peste 7 miliarde de dolari in Africa, cu mărci cum ar fi berea lager Castler, şi vanzări de aproape 4 miliarde de dolari in Asia. Astfel, ar scădea dependenţa AB InBev de regiunile Americilor şi Braziliei. America Latină este cea mai mare piaţă a SABMiller, iar acordul ar extinde prezenţa AB InBev in ţări ca Ecuador, Columbia şi Peru.

SABMiller, al doilea mare producător de bere la nivel mondial, este prezent pe piaţa romanească prin intermediul Ursus Breweries, care deţine unităţi de producere a berii la Timişoara, Buzău, Braşov şi o unitate de producţie de capacitate mică la Cluj. Totodată, grupul a achiziţionat in 2009, prin Ursus Breweries, producătorul Bere Azuga.

Sursa:Mediafax

10-10-2015