Filosofia de business a lui Sorin Minea si ultimele tranzactii realizate
După ce a vandut 19 magazine grupului Mega Image, Sorin Minea a inceput construcția unei fabrici de produse ready-meal și se gandește să investească intr-un lanț de magazine mici pentru produsele proprii.
Imediat după Revoluție, Sorin Minea s-a hotărat să deschidă o mică fabrică de mezeluri. Nu avea nici bani și nici know-how, așa că a căutat un partener. Ajutat de cațiva prieteni de familie, a ajuns in Elveția și s-a intalnit cu Urs Angst, un potent om de afaceri. Deși este greu să ai incredere intr-un om pe care abia l-ai cunoscut și despre care nu știi mai nimic, Sorin Minea a reuşit să-l convingă pe elvețian că afacerea din Romania va crește repede și bine. Prin urmare, au participat la o licitaţie organizată de Ministerul Agriculturii şi au achiziţionat o structură care a devenit, ulterior, sediul fabricii de mezeluri de la Buftea. Mai tarziu, afacerea a luat avant, iar Minea a ajuns să dezvolte şi un lanţ de retail. De-a lungul timpului, participația lui Minea in Angst Romania a crescut de la 20% la 100%.
Tranzacția salvatoare
Anul trecut a fost plin de provocări pentru omul de afaceri. A pus punct ințelegerii cu Carrefour și a inceput negocierile pentru vanzarea magazinelor. Motivul? Afacerile din retail nu mai mergeau foarte bine. "Deţinerea unei reţele de magazine este foarte costisitoare. Trebuie să ai capital de rulaj de milioane de euro, iar intr-o perioadă de criză, treaba asta te duce in deficit pe cash-flow. Deficitul de cash-flow te bagă in datorii, iar cu acestea poți ajunge in faliment cu o viteză fantastică. Supermarket-urile au viteză de creştere, ceea ce te face să rezişti foarte greu. A rămane in acest concurs inseamnă să pierzi foarte mult", explică antreprenorul filosofia care a stat la baza deciziei de a vinde magazinele din lanțul propriu grupului Mega Image.
Oferta belgienilor nu a fost singura, dar omul de afaceri a preferat-o deoarece aceștia au oferit cel mai bun preț și o serie de alte avantaje. Astfel, raioanele Angst au devenit parte din magazinele Mega Image, dar aparțin și sunt deservite de angajaţii producătorului de mezeluri.
"Mi s-a părut cea mai bună decizie să las managementul in seama altcuiva care o face mult mai bine decat mine. Am observat că Mega Image s-a extins foarte mult şi că se dezvoltă intr-o direcţie pe care eu o agream, de aceea am ales oferta lor", spune Minea. După tranzacţie, milionarul a rămas cu două magazine proprii. "Am, in continuare, două fabricii de mezeluri şi o fabrică mică de lapte. Mai am două magazine in proprietate. Şi am raioane Angst in 30 de magazine", a completat Minea.
Cititi articolul integral in: Capital
24-Feb-2015
Mega Image preia 20 de magazine Angst
Mega Image ar putea prelua magazinele Angst dupa renuntarea la franciza Carrefour
Carrefour si Angst au deschis in Bucuresti trei magazine in franciza