F64 a facut tranzactia anului cu Joulupukki
Siteul F 64 anunta vineri ca va fi preluat de un investitor strain, iar acum a comunicat si numele acestuia, insa nu e vorba de vreo multinationala sau de vreun om foarte bogat, ci de "un "nordic excentric pe nume Joulupukki", adica Mos Craciun in limba finlandeza

F 64, cel mai cunoscut magazin online de aparate si accesorii foto, anunta vineri intr-un comunicat de presa oficial ca luni dimineata va comunica numele investitorului strain care va prelua compania. Viineri si peste week-end jurnalistii s-au zbatut sa afle cine e misteriosul investitor, s-au dat numeroase telefoane si s-au anuntat scenarii despre multinationale care vin sa investeasca in cunoscutul magazin online.
Luni dimineata, dupa o prezentare legata de piata foto in scadere unde F 64 a avut afaceri de 18 milioane euro in 2012 si va termina cu 20 milioane euro in 2013, urma marele anunt.
Directorul general Marian Alecsiu a spus ca F 64 a primit diverse oferte de preluare, insa cea de acum a entuziasmat echipa de conducere. E un investitor excentric din nordul Europei, a spus Alecsiu, iar asteptarea era in punctul culminant, aparatele foto fiind indreptate catre intrare.
Toata lumea astepta sa vada un om de afaceri scandinav al carui nume este Joulupukki, insa in loc de afacerist a venit Mos Craciun, cu piticii si cu doi reni reali. Gluma a fost bine primita de audienta tensionata care astepta una dintre cele mai importante tranzactii ale anului in IT. Concluzia a fost ca totul a fost o farsa de PR si marketing iar acel comunicat de presa a fost eronat.
Ideea a fost ca finalul de an sa fie cu zambete, nu tensionat, iar F 64 a anuntat si ca invita oamenii sa aduca in magazine diverse cadouri care vor fi apoi duse catre copii din sate defavorizate.
Miscarea a venit fara indoiala pentru ca F 64 a vrut sa atraga atentia presei. Problema tine insa de credibilitate fiindca presa a fost indusa in eroare si vineri a dat practic o informatie falsa pe care a luat-o de buna fiindca nimic nu lasa de inteles ca anuntul ar fi fost doar o gluma de PR. Majoritatea trusturilor de presa au luat de buna informatia si au inceput sa publice articole cu subiectul "tranzactia anului in IT". Jurnalistii principalelor trusturi de presa, s-au cam suparat pentru ca si-au pregatit intrebarile pentru... Mos Craciun.
F 64 spune insa ca gluma a avut doar scop caritabil (anuntarea unei campanii de donatii pentru copii sarmani).
18-12-2013