După un faliment răsunător, afacerea Pic se transformă în Succes

Fostele hipermarketuri Pic se vor redeschide unul câte unul în următoarea perioadă, însă sub brandul Succes. Primul va fi inaugurat în septembrie, la Pitești.

Discretul om de afaceri gorjean Nicolae Sarcină (42 de ani) este în plin proces de preluare de la PricewaterhouseCoopers (PwC) rețeaua de magazine Pic, dezvoltată de frații Ilie și Cornel Penescu, devenind astfel cel mai mare proprietar român din retailul alimentar.

În înțelegerea parafată zilele acestea nu intră și preluarea brandului, lucru de altfel nedorit de către Sarcină, ale cărui planuri vizează consolidarea brandului Succes, prezent pe piața locală încă din 1994, însă pe segmentul supermarketurilor.

„Cel mai important lucru pentru mine este menținerea și dezvoltarea brandului Succes“, a declarat în exclusivitate pentru Capital Nicolae Sarcină.

„Vreau ca locuitorii din județul Argeș, viitorii clienți, să găsească servicii de calitate și prețuri bune în hipermarketurile Succes“, adaugă acesta, menționând că inaugurarea hipermarketului din Pitești va avea loc în septembrie, următoarea unitate ce va fi deschisă fiind cea din județul Dolj.Restul magazinelor sunt programate pentru perioada următoare.

Zece luni de negocieri

Negocierile pentru închirierea și achiziția hipermarketurilor au început în noiembrie 2010, concretizându-se în această vară. „M-a convins faptul că au fost construite cu simț de răspundere, unitățile sunt foarte bine amplasate, iar numărul de clienți ai magazinelor a fost foarte mare“, își motivează gorjeanul decizia de preluare a Pic.

Când a luat în calcul extinderea brandului Succes pe segmentul de hipermarketuri nu s-a gândit la achiziția unităților fraților Penescu. „Ne-am dus la bănci să luăm un credit de investiții pentru a dezvolta un lanț de hipermarketuri, dat fiind faptul că retailul este obiectul principal de activitate al grupului Succes.

Luând în calcul bonitatea companiei, niciun leu datorii la stat și faptul că este un mare contribuabil, băncile și partenerii acestora au venit cu propunerea de a închiria și a achiziționa lanțul de magazine Pic“, explică Sarcină. Potrivit acestuia, investiția se ridică la o sumă foarte mare din cauza faptului că unitățile n-au funcționat de aproape doi ani.

Continuare: www.capital.ro