Discounterii au deschis peste 200 de magazine in ultimii trei ani si urmeaza sa deschida inca 300

In ultimii trei ani, marcati de criza economica, discounterii au deschis peste 200 de magazine, adica mai multe decat toate cele inaugurate in primii sapte ani de la intrarea lor pe piata locala. Anul trecut, discounterii au avut venituri cu 13,1% mai mari, iar estimarile pentru 2011 indica un avans de 21,4% pentru vanzarile de anul acesta, potrivit companiei de cercetare PMR.

“Rezultatele vanzarilor discounterilor sunt cu mult mai bune decat cele ale sectorului alimentar in 2010 in ansamblu - veniturile magazinelor cu politica de discount au crescut cu 13,1%, in timp de intreaga piata a scazut cu 2,1%”, se precizeaza intr-o analiza a PMR.

Pentru urmatorii patru ani, discounterii au in plan expansiunea retelelor cu inca 300 de magazine si castigarea unei cote de piata de cel putin 10%.

Anul acesta, numarul total al magazinelor de discount ar putea ajunge la 435 de la 363, cate erau la final de 2010 in 158 de orase.

“In ultimii doi ani, s-au deschis aproape 150 de noi magazine de discount, iar anul acesta se remarca un ritm putin mai incetinit”, a declarat Jaroslaw Frontczak, analist in cadrul companiei de cercetare britanico-americana PMR.

“Toate lanturile au in plan extinderi ale retelelor pe viitor si au ca obiectiv investitii in noi magazine, unii dintre jucatori propunandu-si sa isi tripleze sau dubleze numarul actual al unitatilor pana la finele lui 2015. Prin urmare, cota de piata a segmentului de discount va creste in urmatorii ani ca o consecinta la expansiunea rapida, precum si a situatiei mai favorabile de care se bucura acest format, pe masura de consumatorii sunt mai atenti la preturi din cauza crizei economice”, a mai explicat Frontczak

Continuare: Wall-street.ro