Directorul Enel spune că vanzarea afacerilor din Romania se derulează bine

Procesul de vanzare a activelor din Romania și Slovacia se derulează bine și am făcut progrese semnificative, a declarat joi seară directorul grupului italian Enel, Francesco Starace, in cursul unei audieri in Parlamentul italian, transmite Dow Jones.

In luna iulie a acestui an, Enel a anunțat că boardul său a convenit asupra unui plan de a vinde activele sale de producere a energiei in Slovacia și de distribuție și vanzări din Romania.

"Există un număr de potențiali cumpărători pentru activele din Slovacia și Romania și urmează să primim oferte angajante la finele lunii noiembrie, mai intai pentru Romania și apoi pentru Slovacia, la o distanță de trei săptămani intre ele", a spus Francesco Starace. Acesta a subliniat că vanzarea activelor din cele două țări 'nu reprezintă un vot de neincredere' in ceea ce privește mediul de afaceri din Slovacia și Romania ci a fost pur și simplu o necesitate in vederea strangerii fondurilor necesare pentru reducerea datoriilor grupului.

Vanzarea activelor Enel de producție din Slovacia și a celor de distribuție și vanzări din Romania sunt parte a unui program mai larg de vanzări de active in valoare de șase miliarde de euro, inceput in 2013, și care vizează reducerea datoriilor Enel. Pană in prezent, acest program a generat suma de 1,6 miliarde de euro. Activele din Slovacia și Romania, impreună cu alte active non-strategice, vor contribui cu peste 4,4 miliarde de euro /6 miliarde dolari/ la acest program.

Vanzările vor implica o participație de 66% in Slovenske Elektrarne din Slovacia, 64,4% in Enel Distribuție Muntenia SA și Enel Energie Muntenia SA, 51% in Enel Distribuție Banat SA, Enel Distribuție Dobrogea SA și Enel Energie SA, precum și 100% din acțiunile Enel Romania SRL.

In cazul activelor din Romania este vorba despre companii care gestionează o rețea de 91.000 de kilometri ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piață de 34%) și care vand aproximativ 9TWh/an unui număr de aproximativ 2,6 milioane clienți, dintre care 2,4 milioane sunt clienți rezidențiali (aproximativ 20% din piața de retail) și 200.000 sunt companii.

In anul 2013, aceste companii au avut venituri de 1,118 miliarde euro și au generat un profit operațional de 289 milioane de euro.

Sursa: AGERPRES

02-11-2014