Deutsche Telekom vrea sa devina lider in Europa Centrală si de Est, inclusiv in Romania, prin investitii si achizitii

"Va avea loc o revoluţie in fiecare ţară", a declarat intr-un interviu pentru Bloomberg Claudia Nemat, directorul operaţiunilor internaţionale europene ale grupului.

Operatorul german va combina reţelele fixe şi mobile pentru a furniza servicii imbunătăţite, omogenizate, de telefonie şi date, care să atragă clienţi, a continuat Nemat.

Deutsche Telekom traversează o perioadă bogată in achiziţii in Europa Centrală şi de Est, directorul general al grupului, Timotheus Hoettges, apriind pe imbunătăţirea situaţiei economice din ţările baltice pană in Grecia.

Obiectivul de a ajunge lider in regiune va presupune inclusiv creşterea cotei de piaţă in ţări precum Romania şi Polonia, atacand rivali precum grupul francez Orange sau Polkomtel, controlată de miliardarul Zygmunt Solorz-Zak, notează Bloomberg.

Deutsche Telekom a convenit luni preluarea integrală a diviziei T-Mobile Cehia intr-o tranzacţie de 828 milioane euro. Surse apropiate companiei au declarat in luna ianuarie că grupul german vizează de asemenea preluarea a incă 10% din acţiunile grupului elen OTE, unde deţine in prezent o participaţie de 40%. OTE este prezent in Romania prin Romtelecom, Cosmote şi reţeaua de magazine Germanos.

Nemat a refuzat să comenteze strategia companiei in ceea ce priveşte achiziţiile necesare pentru a susţine strategia de extindere in regiune.

Macedonia este prima piaţă internaţională unde Deutsche Telekom a implementat noua strategie. Toţi clienţii companiei din ţară, indiferent de tipul conexiunii - fixă sau mobilă - transmit apeluri de voce şi trafic de date pe o infrastructură unificată, digitală. Renunţarea la servicii analog şi adoptarea tehnologiei digitale, "all-IP", imbunătăţeşte calitatea serviciilor de voce şi facilitează conexiuni de date mai rapide. In plus, clienţii au la dispoziţie servicii opţionale, precum platforme de streaming media.

"Obişnuiesc să compar acest proces cu tranziţia de la căruţe cu cai la automobile. Este o tehnologie fundamental diferită. Presupune avantaje uriaşe pentru clienţi, reduce costurile şi imbunătăţeşte eficienţa", a afirmat Claudia Nemat pentru Bloomberg.

Afacerile europene din afara Germaniei ale Deutsche Telekom au evoluat negativ in ultimii ani, pe fondul situaţiei economice dificile din regiune. In primele nouă luni ale anului trecut, veniturile raportate de companie in Europa, cu excepţia pieţei autohtone, au scăzut cu 5,8%.

Compania este lider de piaţă in Grecia, Ungaria, Croaţia şi Macedonia, potrivit datelor de la finele anului 2012.

Sursa: Mediafax

23-02-2014