Daily Mail a avut o afacere în România si a vândut-o în pierdere
Britancii au recuperat doar câteva sute de mii de euro din milionul dat, în 2005, pe jumătate din compania „Agenţia de Publicitate – Anunţul de la A la Z“ (AAZ).
Firma va trece anul acesta pe profit. Este primul în trei ani de criză şi vine la un an după ce Daily Mail and General Trust şi-a vândut partea din afacere, retrăgându-se din regiune.
„Lucrurile merg mult mai bine decât anul trecut şi, după cum arată piaţa acum, vom trece pe profit anul acesta“ a declarat Alexandru Voinea, unul dintre asociaţii firmei Agenţia de Publicitate – Anunţul de la A la Z (AAZ), pentru MONEY.ro. Alexandru Voinea şi Mircea Ştefan Vlad sunt cei care au răscumpărat acţiunile de la Daily Mail. Firma editează publicaţia omonimă, una dintre cele mai citite din domeniu.
Anii crizei a dus la înjumătăţirea cifrei de afaceri a firmei, de la 2,76 mil. lei în 2007 la 1,4 mil. lei anul trecut. Firma a înregistrat pierderi de peste 0,4 mil. lei în 2009 şi 2010.
În toiul crizei din septembrie anul trecut, Daily Mail and General Trust, unul dintre cele mai proeminente grupuri editoriale din Europa, a decis să-şi vândă afacerile din Europa de Est, chiar dacă în pierdere. A acceptat costul deciziei şi a încasat „mai puţin de jumătate de milion de euro“, adică nici jumătate din cât plătise foştilor şi actualilor proprietari care şi-au răscumpărat afacerea, potrivit unor surse de specialitate din piaţă.
„Plecarea Daily Mail nu a avut nimic de a face cu rezultatele companiei. Datele tranzacţiei sunt confidenţiale. În afaceri poţi să câştigi şi poţi să şi pierzi“, a spus Alexandru Voinea.
Cititi articolul integral: Money.ro