Cristian Burci cumpara Prima tv iar KissFM a fost achizitionat de trustul grec Antena
Grupul german de media ProSiebenSat.1 a vandut televiziunea Prima TV omul de afaceri roman Cristian Burci, in timp ce postul Kiss TV şi radiourile Kiss FM, Magic FM, One FM şi Rock FM au fost preluate de Antenna Group din Grecia.

Potrivit broadbandtvnews.com, grupul german ProSiebenSat.1 şi-a vandut operaţiunile din Europa Centrală şi de Est.
Astfel, ProSiebenSat.1 Group a vandut televiziunea Kiss TV şi posturile de radio Kiss FM, Magic FM, One FM şi Rock FM companiei Antenna Group din Grecia, in timp ce televiziunea Prima TV a fost vandută omului de afaceri Cristian Burci.
Odată cu achiziţia staţiilor Kiss TV, Kiss FM, Magic FM, One FM şi Rock FM, Antenna Group din Grecia intră pe piaţa audiovizualului din Romania. Achiziţia acestor staţii face parte totodată din strategia Antenna Group de intrare şi de dezvoltare pe noi pieţe din Sud-Estul Europei, după cum a declarat Theo Kyriakou, CEO al Antena Group.
Pe de altă parte, operaţiunile din Ungaria ale ProSiebenSat.1 - televiziunile TV2, FEM 3, PRO4 şi Super TV2 - au fost achiziţionate de echipa de conducere a acestor posturi.
Vanzările operaţiunilor ProSiebenSat.1 din Romania şi Ungaria au fost semnate pe 20 şi 21 decembrie. Este de aşteptat ca tranzacţiile să fie finalizate in primul trimestru al anului 2014. Valoarea tranzacţiilor nu a fost făcută publică, mai scrie broadbandtvnews.com.
Conform sursei citate, ProSiebenSat.1 işi va concentra atenţia pe dezvoltarea operaţiunilor sale de limbă germană.
Consiliul Naţional al Audiovizualului din Romania a aprobat, in şedinţa din 15 octombrie 2013, cu unanimitate de voturi, solicitarea societăţii SBS Broadcasting Media SRL de cedare a licenţelor audiovizuale pentru posturile de radio Kiss FM, Magic FM şi One FM către societatea P7S1 Radio Holding SRL.
SBS Broadcasting Media, parte a grupului paneuropean ProSiebenSat.1, şi-a separat astfel operaţiunile de radio de cele de televiziune in Romania, ca parte a unui proces "de revizie strategică a portofoliului grupului", după cum au declarat oficialii companiei la momentul respectiv.
Contactaţi de agenţia MEDIAFAX, reprezentanţii ProSiebenSat.1 nu au dorit să comenteze informaţiile privind vanzarea operaţiunilor din Romania. Pe de altă parte, Cristian Burci nu a putut fi contactat pentru a comenta aceste informaţii.
"Primele schimbări la Prima TV se vor vedea după avizul Consiliuliui Concurenței", spune omul de afaceri Cristian Burci intr-un interviu pe Paginademedia.ro, pe tema achiziției postului Prima TV.
Potrivit acestuia, postul trebuie "revitalizat și intărit in zonele de entertainment, de digital, de știri, de comedie".
Intrebat cum vor lucra Prima TV și Adevărul, omul de afaceri a spus că "sunt două unit-uri separate". Insă, vor exista sinergii din punct de vedere al conținutului. "Dacă avem conținut de calitate intr-o anumită zonă, il vom expune și pe celelalte medii. Este o formulă de a distribui conținutul pe o multiplatformă", a subliniat Burci. Acesta nu a dat detalii despre valoarea tranzacției, dar a precizat că deal-ul "s-a făcut in funcție de situația financiară a Prima TV", care a avut pierderi de milioane de euro in ultimul an.
In privința managementului Prima TV, Burci a spus că de acesta se va ocupa actuala echipă de conducere, adică Mihaela Dumitru, actualul director general, și Veronica Sorescu, director de programe. (Atat Mihaela Dumitru cat și VS lucrează la Prima TV incă din perioada in care Burci deținea Prima TV).
Motivand decizia acestei mișcări strategice, Cristian Burci a spus că Prima TV este un post cu un brand excepțional, care poate fi revitalizat și intărit in zonele de entertainment, de digital, de știri, de comedie. Cat despre planuri, "este prea devreme pentru a vorbi" despre ele, dar este clar că Prima TV trebuie să inceapă un amplu proces de restructurare, adică "eficientizare, programe, mai mult entertainment".
Intrebat cand estimează să aducă Prima TV la break even, omul de afaceri speră ca in 2015 să se intample acest echilibru.
Totodată, ca răspuns la intrebarea: "vor exista emisiuni TV produse de Adevărul sau de Click?", Burci a punctat că, deocamdată, nu are in plan acest lucru. "Adevărul produce acum pentru internet cam 4-6 ore de emisie zilnic. Dacă este un conținut de calitate pe are să-l putem difuza și pe TV e binevenit", a subliniat omul de afaceri, potrivit aceleiași surse.
Burci a mai spus că "Prima TV va fi la fel de echidistantă pe cat este și ziarul Adevărul" și nu vor exista apropieri politice de niciun fel. Cat despre alte posibile achiziții, omul de afaceri a punctat că "la prețul corect, oricand este deschis spre oportunități".
Sursa: Mediafax, Paginademedia.ro
03-01-2014