Comerțul electronic din Romania ar putea creștere cu 20% in 2016, pană la 12 miliarde euro

Comerțul electronic B2B pe plan autohton se va menține pe un trend ascendent in 2016, urmand să ajungă la 12 miliarde de euro, cu 20% mai mult față de anul trecut, conform unui studiou realizat de o platformă de e-commerce, remis luni AGERPRES.

In prezent, IT&C-ul, atat pe partea de hardware, cat și software, electrocasnicele, sectoarele auto, home&deco, fashion-ul și produsele conexe agriculturii au cea mai mare pondere in e-commerce-ul B2B din Romania, ultimele două domenii inregistrand o creștere accelerată, potrivit studiului realizat de platforma Teamshare.

Conform studiului, in prezent, din ce in ce mai multe site-uri B2B de la nivel local folosesc platforme integrate, cu ERP și marketplace-uri, cu sisteme de plată online și firme de curierat, convinse de oportunitățile oferite de retailul online, care crește cu o rată mai accelerată decat cel offline, dar și de necesitatea automatizărilor de procese și reduceri de costuri de operare comenzi. Astfel, dacă anul trecut 10% din totalul jucătorilor din e-commerce-ul B2B foloseau platforme integrate, numărul lor ar urma să crească pană la 20% in 2016.

O platformă integrată de e-commerce se adresează in principal companiilor B2B din zona de producție și distribuție, cu mulți parteneri, un volum ridicat de comenzi și operațiuni multiple, care au nevoie de optimizarea și sincronizarea tuturor acestor procese.

Conform studiului, o companie de profil, care apelează la o asemenea soluție, iși poate spori vanzările cu 15%-25% in cateva luni, in timp ce costurile de procesare a comenzilor s-ar reduce cu aproximativ 30%.

Sursa:AGERPRES

03-03-2016