Citibank nu părăseşte România dar va renunta la serviciile destinate persoanelor fizice

Citibank nu se retrage din România, compania urmează să deruleze operaţiuni pe partea de clienţi corporate, se arată într-un comunicat al companiei remis miercuri agentiei Agerpres.

"Citi a luat decizia strategică de a se concentra pe segmentul dedicat persoanelor juridice din România unde banca are o experienţă pozitivă de peste 15 ani. Decizia de repoziţionare se referă exclusiv la divizia dedicată persoanelor fizice din România", precizează comunicatul Citibank.

Citigroup a prezentat miercuri un plan de "repoziţionare" cu scopul de a reduce semnificativ cheltuielile şi a îmbunătăţi eficienţa, printre măsuri numărându-se vânzarea sau restrângerea semnificativă a operaţiunilor de consumer banking din România, Turcia şi alte trei ţări.

"Ca rezultat al măsurilor de repoziţionare, Citi se aşteaptă să vândă sau să restrângă semnificativ operaţiunile consumer în Pakistan, Paraguay, România, Turcia şi Uruguay", se arată într-un comunicat transmis miercuri de grupul american.

În cazul României, Citi se va concentra pe segmentul dedicat companiilor, potrivit unui comunicat transmis miercuri de Citibank România.

"Deşi Citibank România are un portofoliu puternic şi cu o creştere rapidă, în actualul context economic, nu va putea sa atingă, suficient de repede, dimensiunea şi profitabilitatea de care compania are nevoie. Din acest considerent, este mai eficient ca Citi să işi dedice eforturile diviziei destinate persoanelor juridice din România, segment pe care banca este puternică", se spune în comunicat.

Citi precizează că în perioada următoare nu vor exista modificări în ceea ce priveşte felul în care Citibank România îşi deserveşte clienţii persoane fizice şi în felul în care conduce operaţiunile locale de retail.

"Dorim să subliniem faptul că această decizie nu va influenţa angajamentul băncii faţă de România, unde avem o prezenţă încă din 1996. În viitor, Citibank România va continua să îşi dezvolte operaţiunile destinate clienţilor companii mari, instituţii financiare şi întreprinderi mici şi mijlocii", se mai arată în comunicat.

Citi, una dintre cele mai importante companii internaţionale de servicii financiare, deţine 200 de milioane de conturi de clienţi în peste 160 de ţări din lume. Citi furnizează persoanelor fizice, companiilor, guvernelor şi instituţiilor o gamă largă de produse şi servicii financiare, inclusiv credite şi servicii bancare pentru persoane fizice, activităţi bancare şi de investiţii pentru companii, garanţii bancare şi managementul averilor.

Citibank este prezentă în România încă din anul 1996 şi furnizează produse şi servicii financiare de înaltă calitate companiilor naţionale şi internaţionale, companiilor mici şi medii, sectorului public, organizaţiilor non-profit şi persoanelor fizice.

Sursa: AGERPRES