Brandul Amigo cunoscut mai ales in Romania a fost cumparat de Doncafe pentru 20 milioane dolari
Strauss Coffee, producătorul cafelei Doncafe, cumpără pentru 20 milioane dolari brandul de cafea solubilă Amigo, comercializat in principal in Romania, de la compania braziliană Cia Iguacu de Cafe Soluvel, a anunţat compania israeliană.

Cafeaua solubilă Amigo este cunoscută in Romania din 1983 şi a inregistrat in 2012 vanzări de 12,5 milioane de dolari şi o cotă de piaţă in volum de 1,8%. Brandul a intrat ulterior şi pe alte pieţe din regiune.
Importatorul exclusiv al mărcii Amigo pe piaţa locală este din anul 2002 Panfoods Romania, parte a companiei Panfoods Co. Ltd din Marea Britanie, care gestionează vanzările internaţionale de cafea pentru Cia Iguacu de Cafe Soluvel. Cafeaua produsă de grupul brazilian este ambalată la in unitatea Panfoods din comuna Văcăreşti, judeţul Damboviţa, foarte aproape de Targovişte.
In 2012, Panfoods Romania, cu 68 de angajaţi, a raportat o cifră de afaceri de 52 milioane lei (11,8 milioane euro), cu 2,3% mai mare faţă de 2011, şi un profit net de 1,4 milioane lei (331.000 euro), cu 67% mai mic.
Grupul israelian Strauss Coffee este prezent in Romania din 1994 şi este cel mai mare producător de cafea din piaţa romanească, brandul său Doncafe avand in 2012 o cotă de piaţă in volum de circa 22%. Strauss Romania a avut in 2012 o cifră de afaceri de 235 milioane lei (53,3 milioane euro), in creştere cu 10% comparativ cu 2011, şi pierderi de 10,9 milioane lei (2,48 milioane euro), cu 28% mai mici. "Această achiziţie va intări şi mai mult poziţia Strauss Coffee pe piaţa cafelei din Romania, dar şi pe alte pieţe din Europa Centrală şi de Est. Strauss Coffee, prin Strauss Romania, intenţionează să dezvolte in continuare brandul Amigo in regiune", a declarat directorul interimar al Strauss Coffee, Tomer Harpaz.
Directorul general al Strauss Romania este Marius Meleşteu, care coordonează şi operaţiunile din Serbia, Bulgaria, Moldova, Muntenegru, Bosnia Herţegovina, Albania şi Macedonia.
Prezentă in 20 de ţări, Strauss Coffee are 14 fabrici şi vanzări anuale de peste 1 miliard de dolari. Principalii concurenţi ai Strauss sunt Kraft Foods şi Nestle.
Sursa: Mediafax
15-02-2014