Bergenbier va fi preluata de grupul american Molson Coors
Molson Coors Brewing Company a anunţat, astăzi 03 Aprilie 2012, semnarea unui acord definitiv cu StarBev L.P., deţinut de fondurile "CVC Funds", pentru suma de 2.6 miliarde Euro (3,5 miliarde USD)se arata intr-o stire publicata de Mediafax.
Molson Coors Brewing Company este una dintre cele mai mari companii de bere din lume. Tarile in care opereaza grup Molson Coors International include Canada, Statele Unite, Marea Britanie. Compania are un portofoliu diversificat de branduri deţinute şi branduri partenere, printre care renumitele mărci Coors Light, Molson Canadian si Carling. Molson Coors este listat in Dow Jones Sustainability Index 2011 (DJSI), cel mai cunoscut indicator de performanţă la nivel mondial in domeniul sustenabilităţii corporaţiilor globale.
"Achiziţia StarBev se incadrează perfect in strategia Molson Coors de dezvoltare a portofoliului de mărci premium şi de extindere către pieţele cu potenţial de creştere din toată lumea," a spus Peter Swinburn, Preşedinte şi CEO Molson Coors. "Piaţa de bere din Europa Centrală şi de Est este atractivă, avand tendinţe istorice de dezvoltare şi potenţial de revenire pe masură ce regiunea se intoarce la ratele de creştere din perioada pre-criză".
Anterior, intr-o stire publicata vineri de agentia Reuters se specifica faptul ca StarBev se afla in faza finala a negocierilor cu grupul japonez Asahi.
Tranzacţia trebuie aprobată de autorităţile pentru concurenţă din mai multe state europene şi ar trebui să fie finalizată in al doilea trimestru al anului. După incheierea tranzacţiei, StarBev va fi operată ca o afacere separată in cadrul Molson Coors şi va avea sediul in Cehia.
StarBev deţine nouă fabrici de bere in Europa Centrală şi de Est in Republica Cehă, România, Serbia, Croaţia, Bulgaria, Ungaria, Muntenegru şi vinde mărcile sale atât pe aceste pieţe, cât şi în Bosnia-Herzegovina şi Slovacia . Vanzarile grupului StarBev in 2011 se ridica la aproximativ 700 milioane de euro şi profit inainte de dobanzi, taxe, depreciere şi amortizare de 241 de milioane euro. Marcile detinute de catre StarBev include Borsodi, Kamenitza, Bergenbier, Ozusko, Jelen şi Niksicko, precum şi mărcile Stella Artois, Beck's, Hoegaarden, Lowenbrau şi Leffe distribuite sub licenţă.
StarBev, ca lider de piaţă in regiunea CEE, oferă companiei Molson Coors o platformă importantă de creştere şi un fundament excelent de la care să extindem mărcile noastre-cheie, cum este Carling, in Europa Centrală şi de Est. Staropramen, marca internaţională flagship a companiei StarBev, va imbogăţi - de asemenea - portofoliul nostru in unele dintre pieţele pe care suntem prezenţi sau pe care le avem in vedere" se arata in comunicatul de presa al Molson Coors.