Asaltul hipermarketurilor - valul al doilea

Carrefour anunţă un nou plan major de expansiune - In Bucuresti se deschid 3 hipermarketuri - Ofensiva Lidl in Moldova - PIC hipermerket se redeschide.

Carrefour, Cora şi Kaufland deschid cate un hipermarket in Bucuresti

Dacă francezii de la Carrefour sunt aproape gata pentru deschiderea în luna noiembrie a unui nou magazin în Chitila, Cora şi Kaufland au început doar de câteva săptă mâni lucrările pe două şantiere din Şoseaua Alexandriei, respectiv şoseaua Mihai Bravu, proiecte a căror inaugurare va avea loc în toamna anului viitor potrivit datelor Ziarului Financiar.

De ce revin în Bucureşti? Cele cinci mari reţele de hipermarketuri - Kaufland, Carrefour, Real, Auchan şi Coraau în prezent 19 magazine în Capitală, adică unu la 100.000 de locuitori, în timp ce în Cluj sau Constanţa sunt câte şase hipermarketuri, respectiv unu la 50.000 de locuitori, într-o piaţă cu vânzări de circa 3,5 mld. euro în 2010.

Carrefour anunţă un nou plan major de expansiune

Retailerul francez care a pus bazele comerţului modern în România reia investiţiile şi anunţă planuri mari de expansiune, semn că se aşteaptă la o revenire a consumului în viitorul apropiat.

François Melchior de Polignac (38 de ani), aflat în fruntea hipermarketurilor şi a supermarketurilor Carrefour din România de cinci luni, dă un semnal pozitiv pentru comerţul românesc.

Francezul, unul dintre cei mai puternici executivi din comerţul local, spune în primul său interviu acordat de la venirea pe piaţă că principala sa misiune în acest mandat este reluarea expansiunii la un nivel similar celui din perioada de boom. Acesta este un semn important pentru eocnomie în condiţiile în care în perioada de boom compania deschidea şi zece hipermarketuri pe an, faţă de unul singur în fiecare dintre ultimii trei.

"Una dintre principalele mele misiuni aici este să reiau expansiunea, pentru că piaţa are potenţial atât pe termen scurt, cât şi lung".

Compania va deschide până la finalul lui 2011 trei hipermarketuri (Bucureşti, Botoşani şi Deva) şi alte opt-zece supermarketuri, conform datelor Ziarului Financiar.

Planurile pentru acest an sunt cele mai agresive din 2008 până astăzi, în condiţiile în care retailerul francez s-a mulţumit să deschidă doar un hipermarket pe an şi şase-şapte supermarketuri în fiecare din ultimii trei ani. În perioada anterioară lui 2008, perioadă caracterizată de rate de creştere a consumului de peste 10%, Carrefour deschidea şi câte zece hipermarketuri pe an.

"Vom continua să ne dezvoltăm. Vom deschide atât hipermarketuri, cât şi supermarketuri." Aceasta este a doua veste bună pentru comerţ pe care o oferă Carrefour în acest an, după ce a anunţat o creştere de 1,4% a vânzărilor în termeni comparabili în trimestrul doi, după nouă trimestre consecutive de scădere.

Ofensivă LIDL în Moldova

Grupul german continuă să deschidă din magazinele pe care le-a construit de la zero conform surselor Money.ro . Retailerul a rebranduit deja 107 unităţi Plus.

Lidl, reţeaua de tip discount, se axează în această perioadă pe zona Moldovei pentru inaugurarea de noi magazine construite de la zero. Potrivit unui anunţ al companiei în Monitorul Oficial, de la începutul acestei luni, retailerul va deschide puncte de lucru în Iaşi, pe strada Vasile Lupu, în Paşcani şi Oneşti.

Lidl a preluat în 2010, de la grupul Tengelmann, reţelele de magazine de discount Plus din România şi Bulgaria. În România, intrarea oficială a retailerului german pe piaţă s-a făcut la finele lunii iunie, când compania a rebranduit cele 107 unităţi Plus. Ulterior, compania a anunţat că îşi va continua ofensiva pe piaţa de retail şi va deschide şi unităţi construite de la zero.

Printre oraşele vizate se mai numără Constanţa, Zalău, Câmpulung Muscel, Turda, Şcheia (Suceava), Moineşti şi Drăgăşani.

Pic se redeschide la Piteşti sub un alt nume: Succes Hipermarket.

Potrivit Revistei Piata, prima unitate a lanţului Succes se va deschide pe 15 octombrie la Piteşti, după o perioadă în care noul proprietar, omul de afaceri gorjean Nicolae Sarcină, a realizat lucrări de modernizare al spaţiului în care a funcţionat iniţial magazinul Pic din oraş, informează Revista Piaţa.

Acesta este practic, primul dintre cele patru magazine Pic care a fost rebrenduit. Potrivit oficialilor companiei, în perioada următoare urmează să fie redenumite şi spaţiile de la Craiova, Oradea, Brăila şi Călăraşi. Suprafaţa de vânzare a magazinului din Piteşti este de aproximativ 5.000 de metri pătraţi.