APIA: Piata auto este in cadere libera: A scazut cu incă 18,5% in primele 7 luni. Romanii prefera second-hand
Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA) a comunicat o scădere drastică a vanzărilor de vehicule noi in primele șapte luni ale acestui an: - 20,5%. Scaderea pare sa nu se mai opreasca. Cumulat, din 2008 pană acum, vanzările s-au redus cu 76%.

„După şapte luni din 2012, datele de vânzări raportate de către operatorii din piaţă arată că scăderea vânzarilor continuă şi, ceea ce este mai grav, adânceşte criza pe care o traversează sectorul auto din România. Este adevărat ca şi în alte State Membre ale UE, piaţa auto înregistrează scăderi record (Portugalia, Grecia, Italia, Franţa), dar acestea vin după doi ani (2010, 2011) caracterizaţi de o oarecare stagnare. În plus, trebuie reţinut şi aspectul că tragem cu acest prilej un semnal de alarma asupra faptului că, din 2008 şi până acum, scăderea pieţei auto din România este de 76% (pentru perioada ianuarie - iulie), în timp ce media UE este de doar – 20%”.
Topul pe marci este condus de Dacia, cu 11.006 unităţi vândute (26,5% din total), urmată de Volkswagen (4.745 unităţi / 11,4%), Skoda (3.958 unităţi / 9,5%), Renault (2.787 unităţi / 6,7%), Ford (2.727 unităţi / 6,6%) şi Hyundai (1.778 unităţi / 4,3%). Pe modele, avem pe primul loc Dacia Logan cu un volum total în 2012 de 5.534 unităţi vândute, urmat la mare distanţa de Dacia Duster cu 3.118 unităţi. Podiumul estecompletat de către Skoda Octavia (2.089 unităţi), urmată de către Renault Clio şi Logan MCV.
Romanii prefera masini la mana a doua
Numărului de vehicule rulate intrate până acum în parcul naţional, a crescut exponential, atât la autoturisme (+76,4% faţă de 2011, volum 89.261 unităţi, faţă de doar 41.553 noi), cât şi la vehicule comerciale (+63,4% faţă de 2011, volum 23.988, faţăde doar 8.450 noi).
Ceea ce este şi mai ingrijorător este faptul că cea mai mare parte a acestor autovehicule au peste 10 ani vechime (50,2% la autoturisme şi 55,5% la vehicule comerciale !) Soluţia este de a se stimula într-o mai mare măsură achiziţia de autovehicule cu tehnologie performantă, care corespund cerinţelor de mediu ale UE (emisii poluante şi de dioxid de carbon cât mai reduse), simultan cu retragerea din parc a celor poluante şi nesigure în trafic”, menționează oficialii APIA.