AFI Europe Romania: Suntem interesati sa intram pe piata rezidentiala

Piaţa imobiliară autohtonă va inregistra o creştere continuă, dar mai are nevoie de timp pană să ajungă la maturitate, a declarat David Hay, directorul executiv al AFI Europe Romania. In viitorul apropiat, compania are in vedere extinderea pe segmentul rezidenţial, fiind o piaţă care se va imbunătăţi in următorii ani.

Pe segmentul de retail, planurile oficialilor AFI vizează construcţia parcului AFI Palace Arad (30.000 mp) şi a centrului comercial AFI Palace Bucureştii Noi (36.000), in sectorul 1 al Capitalei.

David Hay a precizat că, in prezent, compania se concentrează pe dezvoltarea proiectului AFI Park, prin construcţia clădirilor 4 şi 5 care vor adăuga 33.000 de metri pătraţi la stocul existent de spaţii de birouri.

Referitor la avertismentul lansat de FMI cu privire la posibilitatea unui nou crash imobiliar mondial, directorul executiv al AFI Europe Romania apreciază că ţara noastră nu inregistrează o accelerare rapidă a preţurilor la locuinţe, ci o creştere treptată, solidă, a preţurilor care oferă incredere intr-o piaţă mai matură.

Reporter: Cum estimaţi că va evolua piaţa imobiliară din Romania pe termen scurt şi mediu?

David Hay: Ne aşteptăm la o creştere continuă, pe termen scurt şi mediu, a pieţei imobiliare, care, insă, necesită timp pentru a ajunge la maturitate. Cred că vom asista şi de acum inainte la deschiderea de noi proiecte bune, atat de retail, cat şi de birouri. Calitatea şi locaţia răman elementele diferenţiatoare cand discutăm despre proiecte imobiliare.

De asemenea, mall-urile existente işi vor concentra eforturile pentru a-şi consolida poziţia pe piaţă, motiv pentru care, anul acesta, nu vor fi livrate multe proiecte. Mixul de chiriaşi este esenţial in atragerea de vizitatori. In prezent, centrele comerciale nu sunt doar o destinaţie de cumpărături, ci şi o opţiune de divertisment şi de petrecere a timpului liber. Clienţii trebuie să găsească in proiectul tău numeroase posibilităţi de divertisment, incepand cu cinema, bowling, patinoar şi continuand cu opţiuni ideale de a lua masa de pranz sau cina. Cu toate acestea, brandurile de modă sunt şi ele un factor important atunci cand consumatorii aleg să viziteze un anumit mall. Noi incercăm intotdeauna să aducem cele mai renumite branduri locale şi internaţionale şi să oferim varietate. Atunci cand construim mixul de chiriaşi analizăm cu atenţie părerile şi reacţiile clienţilor noştri.

Reporter: Care este strategia de dezvoltare a AFI Europe Romania?

David Hay: Credem cu tărie in potenţialul Romaniei şi suntem intotdeauna deschişi la noi oportunităţi de dezvoltare. Aşa cum am menţionat anterior, avem o serie de noi proiecte de retail şi birouri in dezvoltare. De asemenea, ne imbunătăţim constant planurile curente pentru a integra nevoile şi dorinţele clienţilor şi chiriaşilor.

De altfel, avem in vedere, in viitorul apropiat, extinderea pe segmentul rezidenţial, fiind o piaţă care credem că se va imbunătăţi in următorii ani, făcand loc unor proiecte rezidenţ

Cititi interviul integral in : Constructii Bursa

12-07-2014