Actionarii Profi schimba strategia si pregatesc exitul

Profi renunta la statutul de discounter in favoarea "magazinului de proximitate" si intentioneaza sa se listeze la Viena sau Varsovia

Toate cele 107 magazine ale Profi au fost închise pentru o zi pentru a fi redeschise a doua zi cu o faţă nouă. conform reprezentantilor companiei schimbarea era necesara pentru a se menţine în topul lanţurilor de retail din România.

„După părerea mea, magazinele de cartier au şanse de supravieţuire mai mari decât hypermarketurile, supermarketurile sau discounterii. Angajaţii magazinelor mici, inclusiv proprietarii, pot cunoaşte numele majorităţii clienţilor pe care îi au şi pot oferi astfel o abordare personală relaţiei client-vânzător, inclusiv prin găsirea celor mai bune şi mai potrivite produse. Abordare care nouă ne este imposibilă”, spune Pawel Musial, director general Profi Rom Food.

Profi vrea să devină, în primul rând, magazinul în care găseşti produse locale; conform reprezentanţilor, 90% dintre produse sunt româneşti şi sunt de la furnizori locali. Locali în sensul că un magazin din Iaşi va vinde produse moldoveneşti, din respectiva zonă, iar unul din Cluj va oferi produse ardeleneşti.

Profi vrea să devină „magazinul de proximitate”, având ca principali clienţi persoanele aflate într-o distanţă rezonabilă de mers pe jos. Ceea ce înseamnă că nu va alege neapărat cel mai bun loc din cartier, în ideea că nu „locaţia” este principala calitate a unui magazin. „Ci menţinerea calităţii şi cele mai mici preţuri de pe piaţă.”

„Intenţionăm să listăm compania la Viena sau la Varşovia, acesta este modelul de exit pe care l-am ales. Bineînţeles, dacă apare cumva un cumpărător dispus să ofere o sumă mare de bani pentru afacere, vom vinde, dar este greu de crezut că va apărea vreun astfel de cumpărător”, spune Pawel Musial.

Cititi articolul integral in businesscover.ro