Țiriac iși vinde spațiile comerciale cu chiriași cu tot
Dacă la vanzările de apartamente nu a uimit piaţa, holdingul Țiriac a reuşit să facă rost mai uşor de cash vanzand ieftin spațiile de showroom ale propriilor mașini.

Piaţa imobiliară işi va reveni cu siguranţă in 2012, cand vanzările de apartamente normale işi vor da drumul. Declaraţia a fost făcută in martie 2011 și aparţine omului de afaceri Ion Ţiriac. Acesta mai aprecia, la vremea respectivă, că preţul pe metru pătrat al unui apartament nou in Capitală se situa intre 800 şi 1.000 euro. Cert este că, din 2011 și pană in prezent, prețurile pe segmentul rezidențial au mai scăzut, la fel și cele pe zona de business și de spații comerciale, iar cumpărătorii nu se grăbesc nici acum la achiziții. Tranzacții au existat și vor mai exista totuși pe piața imobiliară. Depinde insă cine cumpără și cine vinde. Dacă la capitolul apartamente grupul Țiriac nu se poate lăuda cu vanzări extraordinare, pe partea de spații comerciale situația se schimbă. De la inceputul anului și pană acum, holdingul Țiriac vinde spații comerciale cu chiriași cu tot, și nu in locații de neglijat.
Astfel, una dintre tranzacții, dintre Weybridge Holdings Limited, persoană juridică cipriotă, recunoscută de reprezențanții holdingului ca aparținand de Țiriac Group, și SC Vest 6 SA, aparținand omului de afaceri Radu Coca, se referă la vanzarea a 314,2 metri pătrați pe Calea Moșilor nr. 274.
In spațiul comercial respectiv a funcționat ani la rand un magazin de prezentare a mărcilor auto vandute de grupul Țiriac: Toyota, Mazda, Ford. La ora actuală, in spațiul respectiv este tot un magazin de prezentare auto pentru mașinile marca Hyundai, comercializate tot de Ion Țiriac. De altfel, vanzarea spațiilor comerciale de pe Moșilor a fost condiționată de păstrarea in regim de chiriaș a magazinului Hyundai, cu o plată modică pe metrul pătrat, pentru următorii doi ani. Mai exact, Țiriac plătește doar 6,5 euro pe metrul pătrat inchiriat, in condițiile in care metrul pătrat in zonă se inchiriază cu 30-35 de euro pe lună. Interesant este că tranzacţia s-a realizat la o valoare de circa 2.500 de euro metrul pătrat, in vreme ce spațiile comerciale din zonă se vand cu 5.000-7.000 de euro metrul pătrat. Practic, vanzătorul a preferat să accepte 50% din prețul pieței sau chiar mai jos, numai să incaseze banii rapid, dar a condiționat această tranzacție de păstrarea in chirie a magazinului auto.
Prețurile de vanzare ale acestor spații comerciale nu s-au situat sub nivelul pieței de profil. Acestea au fost stabilite in urma consultării cu o echipă de evaluatori, care a analizat beneficiile pe care le oferă spațiile respective, optime pentru investiții ulterioare, spune Tomas Manjan, director operațional Țiriac Imobiliare.
Cititi articolul integral in Capital.ro